-->

تحميل وقراءة كتاب اصحى يا نايم في رمضان 2020

تحميل وقراءة كتاب اصحى يا نايم في رمضان 2020

    تحميل وقراءة كتاب اصحى يا نايم في رمضان 2020 

    تحميل وقراءة كتاب اصحى يا نايم في رمضان Pdf
    تحميل وقراءة كتاب اصحى يا نايم في رمضان 2020 ، استكمالا لسلسلة شهر رمضان 2020 نقدم لكم في هذه المقالة كتاب اصحى يا نايم في رمضان 2020 من تأليف دكتور مصطفى زايد. 

    مقدمة عن كتاب اصحى يا نايم في رمضان Pdf 

    يا ترى يا شباب... ماذا أعددنا لرمضان ؟؟؟؟ 

    هتلاقي ناس بترد وتوقول: ييآآآآآآه إحنا فين ورمضان فين ؟؟! 

    وناس تانية حتى لو فاضل كام يوم على رمضان تقولك : يا عم لسه بدري !! لما ييجي رمضان يبقى ربنا يحلها !!! وللأسف الكلام ده على لسان كتير منا. 

    يا شباب.. لو أي لاعب في أي مباراة ماسخنش قبل ما ينزل الملعب ؛ بيجيله شد عضلي في أول 5 دقائق ! إذا كان ده كلامنا ودي أحوالنا قبل رمضان ؛ ليه بنستغرب بقى إننا مش بنقدر نكمل رمضان بنفس الروح والعزيمة اللي الكل بيبدأ بيها أول الشهر ؟؟ متستغربوش ما هو إحنا ما إستعديناش صح قبل رمضان ، فكان لازم يحصل كدة في رمضان . 

    لازم نسأل نفسنا يا إخواني... إستعدينا لرمضان إزاي ؟؟؟ 

    أنا عارف إن الإجابة محرجة جدا عن معظم الناس إلا من رحم الله.. وخاصة لما نقرأ في سير الصحابة والسلف الصالح ، ونشوف كانوا بيجهزوا إزاي للشهر العظيم ده.. وقد إيه فعلًا كانت عزيمتهم وصدقهم مع الله ؛ فكان ربنا بيقويهم ويباركلهم في شهر رمضان.. 

    معلومات عن كتاب اصحى يا نايم في رمضان Pdf 

    • اسم الكاتب:- مصطفى زايد. 
    • القسم:- تحميل شهر رمضان 2020
    • عدد الصفحات:- 62 صفحة. 
    • اللغة:- العربية. 
    • عدد ملفات التحميل:- ملف واحد Pdf. 
    جميعُ الحقوقِ محفوظة للمؤلف ، وأيُ اقتباسٍ أو إعادة طبع أو نشر في أي صورةٍ كانت ورقيةً أو بأية وسيلةٍ سمعية أو بصريةٍ دون إذن كاتبي من المؤلف؛ يعرض صاحبة للمسألة القانونية. 

    إرسال تعليق